Ikan Mas Gorengpatut :'( bahkan darimu aku mulai menyukai ikan

Maandag 20 Mei 2013

PESAN CINTA UNTUK LELAKI HUJAN

Tiada ada kesedihan..
Tiada ada kesepian..
Semua rindu telah teralamatkan..
Terkirim di pusaran harapan..
Tentang anda, tentang kita, tentang keyakinan... .


Kepada anda kekasih..
Di senja ini, dengarlah pesan cinta saya..
Kelak jika cinta berijab doa..
Ketika anda sematkan janji setia anda pada saya..
Dengan segala tulus anda..
Dan dengan segala pengharapan dan cita anda..


Saya perempuan anda…
Akan saya kecupan bakti saya dalam lafal khusyu’ pengabdian saya..
Akan saya rampungkan tahun atas waktu yang terlalui untuk mencintai anda saat ini dalam penantian saya..
Akan saya tuliskan untuk anda setiap hari puisi cinta dalam tugas-tugas saya sebagai yang halal anda..
Akan saya hapus peluh anda ketika dengan sepenuh tanggung jawab anda, anda pulang kepada saya..
Akan di sisi anda menjadi anak berbakti, kepada ayah ibu anda dengan cinta dan doa yang saya punya, seperti saya pinta anda menjadi anak terbaik untuk ayah ibu saya…


Iya, akan saya semai semua yang anda cintai, tentang anda yang tak saya temui di awal waktu, untuk saya fahamkan di hati agar segalanya selaras dalam rasa saya…
Pun akan saya rangkaikan hiasan rumah anda dengan kebaikan-kebaikan dari titah Tuhan kita untuk menjadikan syurga di rumah kita..


Dan akan saya didik diri saya, untuk kelak anda menjadi teladan bagi anak-anak anda..
Lalu akan saya katakan pada anda..


“Kekasih saya, pimpinlah saya dengan kasih sayang anda dan perintahlah saya dengan kebaikan-kebaikan, maka percayalah saya akan temukan anda menjadi kekasih anda yang paling berbakti”


Sebuah pesan..

Sebuah ‘mimpi’… Dalam doa ‘saya’



saya tulis dalam surat cinta, pada anda Tuan, MyMrH♥



Paris , 20 mei 2013



@ameliapalalo

2 opmerkings:

  1. Temukan pimpinanmu dengan harapan kebaikan di persimpangan senja itu. :)

    AntwoordVee uit
  2. insayaAllah jika waktunya tiba Allah akan mudahkan jalannya , amiiin :)

    AntwoordVee uit